Resor

Även om jag har lite dåligt med pengar så planerar jag ändå för att resa lite i sommar. Jag har upptäckt att det inte behöver bli så dyrt om man reser i Sverige. Det viktiga är att hitta ett hotell som inte är för dyrt. Det gäller att välja mellan hotellen i den stad man vill besöka och att kanske inte resa när det är högsässong. Om man åker bil kan man välja ett hotell som ligger en bit utanför staden. Det blir genast billigare om man kommer några mil utanför centrum. Det som är jobbigt är att man inte kan ta ett glas vin när man äter på restaurang på kvällen för man måste köra bil tillbaka. Om man har tur går det någon bra busslinje ut till hotellet. Om man semestrar i Stockholm kan man ta tunnelbanan för det mesta. Det är en stor fördel med Stockholm. Om man åker till en mindre stad som till exempel Örnsköldsvik kan det vara mycket svårt att ta sig hem på natten om man inte kan köra bil. Det går väldigt lite bussar och de slutar ofta att gå mycket tidigt på kvällen. Om man åker till en mycket liten stad måste man nog boka hotell inne i staden. Jag tycker faktiskt mycket om Örnsköldsvik och jag har varit där ett par gånger. Det finns en mycket fin ö ute i kustbandet som heter Ulvön och där är det härligt på sommaren. Det bor faktiskt några människor där på vintern också, men det är nog ganska öde där då. På sommaren är det mängder av turister ute på ön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0