Jobbet

Jag har ett bra jobb som jag trivs mycket bra med. Jag jobbar som lärare och det är så trevligt att kunna hjälpa barn och ungdomar få en bra start på livet. Jag jobbar på mellanstadiet och jag tycker att det är en härlig ålder på barnen då. De börjar få grepp om sin framtid och många är riktigt sugna på att lära sig. De flesta ungdomar tycker om ämnet matematik och det gör jag också. Det är ett ämne som ger många bra regler och det är bara att följa dem för att lösa problem. Det är också trevligt med alla utflykter man gör med eleverna. Nu håller vi på att planera en skolresa i vår och vi kommer antagligen att åka till Göteborg. Det är en trevlig stad att besöka  med eleverna för där finns många trevliga utflyktsmål. Jag har varit där tidigare med skolklasser och de brukar tycka det är trevligt. Det finns också en möjlighet att vi åker till Stockholm, men det blir lite dyrare att åka dit eftersom vi måste resa en längre väg. Vi brukar alltid besöka naturhistoriska museet när vi besöker Stockholm. Någon gång har vi rest till Oslo på klassresa och det har nog varit mest lyckat. Oslo är en mycket vacker stad på våren och sommaren och det är trevligt att vandra uppför Oslos paradgata Karl Johan. Det finns också mycket att se där. När vi besökte Oslo sist åkte vi ut till Holmenkollen bland annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0