Renovering

Jag har gjort mycket på huset nu och  det känns skönt att ha kommit en bit. Det stora problemet när jag köpte huset vara att taket var dåligt. Det kostar en hel del att byta ut tak, men det är en nödvändighet. Eftersom jag köpte ett vackert tak som så ut som svart tegel blev det också ganska dyrt. Jag har inte kunnat göra så mycket efter det för nu måste jag spara ihop pengar igen innan jag kan göra någon större renovering. Jag skulle vilja byta ut köket men det måste nog vänta ett tag. Jag vill satsa på ett riktigt fint kök och jag vill ha en ny modern spishäll. Det är också bra om man kan ha ugnen lite högre upp. Det är mycket enklare när man skall se hur bullarna ser ut eller om steken börjar bli klar. Men, alla de där nymodigheterna kostar en hel del så jag får vänta med att fixa till köket. Det jag satsat på att göra nu är att måla väggarna i alla rum. Jag tycker det blir mycket snyggt med målade väggar och det är också mycket enkelt att göra. Det är jobbigare att tapetsera och om det ändå inte blir snyggare så får det funka med lite färg. Jag har i stort sett satsat på att måla ljusa färger i alla rum. Jag tycker egentligen att det är allra snyggast när det är helt vitt. Man kan hellre ha mer färg på textilerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0